underbar helg.

Fredag
Jag kan säga att så trött som jag var första halvan av fredagen har jag aldrig varit i hela mitt liv, somnade nästan på lektionerna och sa inte alls mycket under hela dagen. Men efter skolan begav jag mig hem till moster, hon och hennes vän Maria skulle dricka vin ch äta ostar och dom undrade om jag ville hänga på, och utan tvekan peppade jag som bara den, ringde Else och hon var också på. 2 flaskor rött å 2flaskor vitt gjorde den tidiga kvällen värd.
Försökte få dit en och annan kille som "skulle hjälpa oss med vinflaskorna" hette det men dom var inte  lika sugna som vi var, men däremot kom en kompis till C och M dit, Libbe.
Men 10minuter efter han hade kommit drog jag och Elsehjärtat till Skaft. Else drack massa vin och kedjerökte medans jag satt tyst hela kvällen och lyssnade på vad dom andra sa till varandra och jag kom med inhopp lite då och då.
Jag vet inte riktigt men jag har slutat prata när det är många människor omkring mig, som om jag är rädd för att dom inte ska förstå och acceptera vad jag tycker och tänker.
Men det är väl bara en fas, hoppas jag, för jag känner inte igen mig själv riktigt...
Och jag kan väl erkänna att kvällen tillbringades med många blickar och så många drömmar om vad som kunde varit.
Jag och Else lämnade sällskapet runt 03:00 för att börja gå hem till C igen.
Det var en rå natt, så kall, så märklig, det märks att hösten börjar ta över...

Lördag
Vaknade runt 14:00, jag och Else och moster beställde pizza via internet, vet ni att man kan få det på faktura?!
hahaha världen är knasig, oh ja.
Elsehjärtat åkte hem vid 16:00 och jag började peppa inför kvällen fast jag var sjukligt trött, mötte Else och Ida på knutan vid 18:30 igen och vi tog bussen hem till Linnea.
Det bjöds på riktigt god mat och vi sjöng sing star i timmar. mycket kärlek och en del hat men shit med skratt.
Natten tillbringades i ett kallt rum med varma armar runt mig, du är bra.

Söndag
Ja, nu är jag hemma för första gången på 1 vecka, känns väl helt ok men jag trivs verkligen inte här.
Men ska försöka få något gjort i svenska och engelska idag iallafall.
Imorgon är det Parapeten som gäller igen, mån/tis/ons är vi ju där och lagar mat.
Restaurangen öppnar på onsdag och jag är spänd, nervös men med en längtan som är obeskrivlig.
det kommer bli jätte bra.

och på tal på ingenting, jag fick papper hem häromdagen, jag fick en kallelse till Mönstring <-- YEEEES!
hårdträning från och med måndag (imorgon).
ingen mer rökning nu, måste verkligen försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0