Torsdag, krig i mitt liv.

Denna dagen har inte varit bra någonstans och jag som skulle börja ett nytt kapitel i mitt liv, jag vågade inte ens läsa mitt horoskop idag.
Jag somnade runt 14 och sov till 17 vilket var skönt med dumt med tanke på att jag måste 1. plugga 2. städa 3. duscha 4. gasa ihjäl mig.
Jag är inte pepp på livet alls just nu och jag läste precis mina nya papper från csn, det står att jag inte kommer få ett öre denna månaden, inte ens mitt extra tillägg. tack för den!
Hur klarar man sig? hur tar man sig till skolan? jag har ju inte ens en cykel... Hur ska jag kunna köpa kläder? ingenting passar längre... Hur ska jag kunna träffa Andreas? Hur ska jag kunna leva?
Jag frågar mig det varje dag, varje timme och det finns i mina tankar varje minut och ångesten kryper inom mig för jag är rädd att jag ska gå ner mig igen.
Jag sköter skolan nu, förutom att jag har varit mega sjuk i 4dagar så den frånvaron måste dom förstå, annars gör jag så gott jag kan hela tiden. Men vad har jag att sträva efter? Det är inte kul att plugga när jag vet att jag inte får någonting för det, jag vinner inget på det... Jo betyg men betyg betyder ingenting om man inte mår bra.
Människor omkring mig ber mig att jobba, jo jag vill inget annat men har någon försökt att hitta jobb nu? det finns inga och jag har sökt strax över 40st och jag börjar tappa hoppet.
Ingenting funkar, ingenting går som planerat, ingenting går som jag vill.
Att vänner inte hör av sig längre gör ju inte tillvaron roligare, vad hände med att det alltid skulle vara vi?
Jag är så trött på det här.

Det känns som att varje gång jag vaknar gör jag mig i ordning för krig, men varje gång jag somnar vet jag att jag förlorat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0